יום רביעי, 24 באפריל 2013

מפר זכות יוצרים אינו זכאי לצפות לשלם כפיצוי את הסכום שהיה משלם בעבור רישיון אלמלא ההפרה

ביום 5.2.12, ניתן על ידי בית המשפט השלום בנתניה פסק הדין במסגרת ת"א 14226-09-09 צ'רלטון בע"מ נ' פיצוציות לב הרצל בע"מ.
 
לטענת צ'רלטון, התובעת, היא בעלת הזכויות לשידור טורניר אליפות אירופה לאומות בכדורגל (משחקי היורו 2008) מכוח הסכמי רישיון שנרכשו מחברת UEFA. לטענת צ'רלטון, הנתבעים, המפעילים בית עסק מסחרי, הפרו את זכויות יוצרים שלה בהקרנת משחקי היורו ללקוחותיהם, ללא רכישת רישיון מתאים.
 
בין היתר ולאחר שבחן את עובדות התיק הספציפי לעניין הפרת זכויות היוצרים והאם כלל קיימות זכויות יוצרים במשחקים אלו, ציין בית המשפט כי:
"הנתבעות טוענת ששעלות הרישיון כפי שהוכחה עמדה בגובה 2,500 ₪. אכן מר וינשטיין העיד שאם היתה הנתבעת מס' 1 פונה להסדרת הרישיון היתה משלמת סך של 2,500 ₪. עם זאת אין מדובר ברכישת הרשיון בדיעבד, אלא בהפרת זכות יוצרים, אשר על פי חוק מזכה ללא כל הוכחת נזק. סעיף 56 לחוק קובע פיצוי סטטוטרי במקרה של הפרת זכות יוצרים.  כעולה מת.א. 2378/07 הפרדרציה הישראלית בע"מ נ' החלל המופלא, [פורסם בנבו], אזי אדם שהפר זכות יוצרים אינו זכאי לצפות לשלם פיצוי לפי דמי תמלוגים שהיה משלם אלמלא הפר הזכות".[ההדגשה אינה במקור].

משרד עו"ד דור נחמן, עוסק רבות בייעוץ משפטי בתחום דיני זכויות היוצרים וכן בכל הנוגע לזכויות יוצרים ברשת האינטרנט, באם המדובר בהגנה על נתבעים בעקבות טענות להפרת זכויות יוצרים ובאם המדובר בייצוג תובעים אשר זכויותיהם הופרו וישמח לענות לכם על כל שאלה.

_________________________________________________________________________

המאמר אשר נכתב על דעתו של המחבר, אינו ממצה את החומר המשפטי הקיים והמתפתח תדיר בנושא. לכן, המאמר מהווה סקירה משפטית תמציתית שייתכן שחלו בה טעויות ו/או אינה מעודכנת והיא נדונה באופן מסוים למקרה ספציפי בעל נסיבות ספציפיות. יודגש בזאת כי המאמר, אינו מהווה המלצה, עצה מקצועית, ייעוץ משפטי או חוות דעת משפטית מכל סוג ומין שהוא, ואינו יכול לשמש כתחליף להתייעצות עם עורך דין. כל שימוש ו/או הסתמכות על המאמר ו/או על כל חומר אחר שפורסם באתר/בבלוג, הוא באחריותו הבלעדית של המשתמש, ומהווה ויתור על כל טענה כלפי האתר ו/או כלפי עורך הדין המפרסם באתר.

כל הזכויות במאמר זה ובכל הפרסומים האחרים שנעשו בבלוג, שמורות לעו"ד דור נחמן (2013)

_________________________________________________________________________
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה על תגובתך.